Rohana Rahmat

Aplikasi Google For Educators memang menarik. Banyak yang boleh diterokai secara online dan yang pentingnya dapat dikongsi bersama pelajar-pelajar.

Sebagai pendidik, saya juga tidak ketinggalan untuk sama-sama mencuba dan merasai pengalaman menjalankan P&P secara online. Baru-baru ini, saya telah mewujudkan satu kumpulan (group) untuk matapelajaran yang diajar iaitu Rekabentuk Senibina 3. Kumpulan ini saya namakan rsb3. Semester baru sahaja bermula dan saya telah memberi tugasan kepada mereka untuk mencari konsep dan membuat 'precedent study' berkaitan rekabentuk yang akan dihasilkan. Menarik bila mereka cuba juga untuk memberikan komen di atas tajuk discussion yang saya berikan walaupun masih baru dengan kaedah ini.

Perkongsian maklumat dan bahan pembelajaran menjadi lebih mudah dan menjimatkan kos percetakan.

Harapan saya semoga pelaksanaan kaedah ini dapat memberi manfaat kepada mereka dan meningkatkan kualiti rekabentuk yang akan dihasilkan...

0 Responses

Post a Comment